MagTraining - Portal wielotematyczny

Jakie ćwiczenia są dobre na łydki?

ćwiczenia na łydki

W dobie reklam karmiących nas kobietami o idealnych kształtach modne stało się bycie fit. Coraz więcej ludzi zaczyna prowadzić aktywny tryb życia dostrzegając jego zalety. Ludzie opierając swoje doświadczenia o wiedzę naukową przekonują się do maksymy „w zdrowym ciele zdrowy duch”. Jednym z celów osób ćwiczących są idealne nogi. Jest to marzenie dotyczące w szczególności kobiet. W jaki sposób modelować łydki, by były jędrne i sprężyste? Czy ćwiczenia zawsze muszą być żmudne? Otóż nie!

Bieganie

To jeden z popularniejszych sposobów aktywności. Odpowiedni trening pomaga nie tylko wymodelować sylwetkę, ale również poprawić kondycję. Podczas biegania ciężar ciała opieramy nieco na palcach, co uaktywnia mięśnie łydek. Jeżeli chcemy, aby ćwiczenie było bardziej intensywne możemy stosować trening interwałowy lub truchtanie zakończyć krótkim odcinkiem sprintu. Ważne jest, aby biegać regularnie. Równie ważne jest to, aby nie biegać na czczo. Podczas takiego treningu organizm do wyprodukowania energii używa białek z mięśni, co wpływa destrukcyjnie na ich strukturę.

Stawanie na palcach

Może brzmi to trywialnie, ale stawanie na palcach angażuje mięśnie łydek, spina je i tym samym modeluje. Zachęcamy do wykonywania następującej serii:
– stań luźno ze złączonymi stopami i osiem razy stań na palcach spokojnie opadając
– rozłącz palce stóp i skieruj je w przeciwnych kierunkach tj. palce lewej nogi w lewo, palce prawej nogi w prawo, piety pozostaw blisko siebie, powtórz ośmiokrotnie stawanie i opadanie
– kolejną serie wykonaj stojąc z rozkrokiem na szarość bioder
– następne stawanie również ośmiokrotnie wykonaj z większym rozkrokiem.
Ćwiczenie to wykonuj do momentu kiedy poczujesz w łydce „kulkę”. Pamiętaj, aby po ćwiczeniu mięśnie rozciągnąć i rozluźnić, by nie doprowadzić do kontuzji.

Stawanie na palcach wersja hard

Przytoczone ćwiczenie jest nie tylko idealnym modelatorem łydek, ale także wspaniałym ćwiczeniem rozgrzewającym i wprowadzającym w dalszy, bardziej skomplikowany trening.
Tym których nie przekonuje prostota oferowanego ćwiczenia polecamy ćwiczenie podobne lecz bardziej ekstremalne, wykorzystujące zarowno faze zięcia jak i maksymalnego rozciągnięcia. Jest ono możliwe dzięki specyficznej budowie łydki. Stań na palcach na brzegu jakiekolwiek schodka. Powoli opadaj, a następnie maksymalnie ciągnij piętami do dołu. Schemat powtarzaj aż do uczucia trzęsienia mięśni. Efekt murowany!

Skakanie na skakance

Przyjemny sposób, który polubi każdy. W tym wypadku nie ma mowy o monotonii, istnieje bowiem wiele technik skakania: żabka, lajkonik, krzyżak. To ćwiczenie ma nie tylko zbawienny wpływ na nasze łydki, ale także zapewnia świetną zabawę i powrót do dzieciństwa.

Spacerowanie, wchodzenie po schodach z przenoszeniem ciężaru ciała na palce

Aby mieć piękne nogi nie musisz poświęcać temu mnóstwa czasu. Wystarczy bardziej świadome życie i stąpanie po ziemi. Zadbaj o siebie w tak zwanym „międzyczasie”. Wybierz się z przyjaciółką na rowery, nie raz, a często. Nie tylko wzmocnicie więź swojej przyjaźni, ale po czasie zaobserwujecie piękne, zgrabne łydki uzyskane przez dobrą, wspólną zabawę!

Podsumowanie

Jeżeli interesuje Cię bardziej profesjonalny trening odpowiednie będą wszelkiego rodzaju zajęcia z dodatkowym ciężarem.
Jednak na początku zadbaj o siebie w możliwie najprostszy sposób. Tak, by wzmocnić mięśnie i nie zniechęcać się do dalszego działania. Pozwól zapamiętać organizmowi wysiłek jako coś przyjemnego, a efekty będą zniewalające. Staraj się jednak niezależnie od rodzaju aktywności wykonywać ją regularnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *